Особенности становления методики преподавания масляной живописи в Китае / Features of the Formation of Teaching Methods of Oil Painting in China
В эпоху династии Цин китайские художники познакомились с масляными красками, которые к тому моменту уже получили широкое распространение в Европе. На процесс развития масляной живописи и педагогической мысли в Китае повлияло три школы: японская, европейская и советская. Данная статья посвящена процессу становления единой методики преподавания в Поднебесной. Особое внимание уделяется вкладу японского художника-педагога Сэйки Курода, советских живописцев Максимова К.М. и Мыльникова А.А. Необходимость формирования методики преподавания масляной живописи диктовалась возрастающим интересом к нетрадиционному для Китая виду искусства, открытием новых художественных учебных заведений и студий масляной живописи.
Features of the formation of teaching methods of oil painting in China During the Qin Dynasty, Chinese artists became acquainted with oil paints, which by that time were already widespread in Europe. The development of oil painting and pedagogical thought in China was influenced by three schools: Japanese, European and Soviet. This article focuses on the process of developing a unified teaching method in the Celestial Empire. Special attention is paid to the contribution of Japanese artist and teacher Seiki Kuroda, Soviet painters Maximov K.M. and Mylnikov A.A. The need to form a teaching method of oil painting was dictated by the growing interest in non-traditional art in China, the opening of new art schools and oil painting studios.