Языковая подготовка студентов-нефилологов на примере анализа статей общественно-политического характера на занятиях по китайскому языку / Language training of non-linguistic major students: analysing
В статье рассматриваются особенности преподавания китайского языка студентам-нефилологам на примере проведения со студентами анализа статьи общественно-политического характера. Автор формулирует цели и задачи профессионально ориентированного обучения китайскому языку в рамках специализаций подготовки студентов ИМО и СПН МГЛУ. В русле коммуникативного подхода обосновывается комплексный характер методики обучения устному и письменному общению. Раскрываются особенности структуры и содержания практического занятия, направленного на анализ статьи общественно-политического характера.
Language training of non-linguistic major students: analysing socio-political articles in the Chinese language classes The article discusses the features of teaching Chinese to non-linguistic major students exemplifying this by a language class in the analysis of an article in socio-political sphere. The author defines the aims and objectives of the Chinese language profession-oriented teaching in the course of professional education of MSLU students specializing in social and political sciences. From the perspective of communicative language teaching an integrative approach to teaching oral and written communication in the target language is substantiated. The article reveals specific features of the structure and content of the Chinese language class aimed at analyzing a socio-political article.