Пение в зрелищных формах народного искусства Китая / The singing in the spectacular forms of Сhina's folk art
Народное комедийное представление в Китае имеет множество форм, но всех их объединяет одна черта - это своеобразное зрелище, в котором актер одновременно является не только исполнителем всех ролей, но и певцом, танцором, акробатом, сказителем. Пение в рамках данного жанра сохраняет все уникальные местные характеристики и вместе с речью отражает полноценный колорит вокально-речевой культуры китайских провинций. Исследуя пение, следует учитывать синкретическую природу жанра, где составляющие можно лишь искусственно отделять друг от друга, поскольку вне первоначального единства «виды искусств» теряют свое обаяние и особую характеристичность.
Folk Comedy performance in China has many forms, but all of them are united by one feature - it is a kind of spectacle in which the actor is not only a performer of all roles, but also a singer, dancer, acrobat, storyteller. Singing in this genre retains all the unique local characteristics and together with the speech reflects the full flavor of vocal and speech culture of the Chinese provinces. At the same time, while studying singing, one should take into account the syncretic nature of the genre, where the components can only be artificially separated from each other, since outside the original unity “kinds of arts” lose their charm and special characteristic.