Анонсы статей по методике

Воспитательный потенциал занятий по иероглифике китайского языка / Educational potential of classes in Chinese hieroglyphics

По мере распространения изучения китайского языка в современной России актуальность воспитательного компонента занятий по иероглифической культуре китайского языка становится все более очевидной. Целью настоящей статьи является выявление и характеристика многообразных аспектов воспитательного потенциала занятий по иероглифической культуре китайского языка. В результате анализа литературы по данной теме выявлено понятие воспитательного потенциала. Исходные данные, послужившие материалом для исследования, были получены как в результате изучения существующих исследований в данной сфере, так и в ходе обучения иероглифической культуре китайского языка бакалавров и магистров направления «Зарубежное регионоведение» в Ростовском государственном экономическом университете. Выделены три основных направления воспитательных воздействий при обучении иероглифической культуры - воспитание уважения и интереса к культуре Китая, воспитание эстетических качеств, а также развитие эмоционально - личностной сферы учащихся. В итоге автором сделан вывод о наличии значительного воспитательного потенциала иероглифики на всех уровнях и ступенях образования.

Еducational potential of classes in Chinese hieroglyphics
With the spread of Chinese language learning in modern Russia, the relevance of the educational component of classes on the hieroglyphic culture of the Chinese language is becoming more and more obvious. The purpose of this article is to identify and characterize the diverse aspects of the educational potential of classes on the hieroglyphic culture of the Chinese language. As a result of the analysis of the literature on this topic, the concept of educational potential is revealed. The initial data that served as the material for the study were obtained both as a result of studying existing research in this field, and during the training of Chinese hieroglyphic culture of bachelors and masters in the direction of “Foreign Regional Studies” at the Rostov State University of Economics. There are three main directions of educational influences in the teaching of hieroglyphic culture - the education of respect and interest in the culture of China, the education of aesthetic qualities, as well as the development of the emotional and personal sphere of students. As a result, the author concludes that there is a significant educational potential of hieroglyphics at all levels and stages of education.

随着现代俄罗斯的汉语学习的普及,班级的教育内容与汉语象形文字文化的联系越来越明显。本文的目的是确定并刻画汉语象形文字文化的课堂教育潜力的各个方面。对有关该主题的文献进行分析的结果是,揭示了教育潜力的概念。通过研究该领域的现有研究,以及在罗斯托夫州向“外国区域研究”方向培训中国学士和硕士的象形文字文化的过程中,获得了用作研究材料的原始数据。经济大学。在象形文化教学中,教育影响的主要方向包括三个方面:对中国文化的尊重和兴趣教育,审美素养教育以及学生情感和个人领域的发展。结果,作者得出结论,在教育的各个层次和阶段,象形文字都有着巨大的教育潜力。