Анонсы статей по методике

Специфика преодоления коммуникативного барьера при обучении иноязычному говорению на китайском языке Specificity of overcoming the communicative barrier when teaching foreign language speaking in

Одной из задач современного обучения иностранному языку в рамках коммуникативного подхода является формирование вторичной языковой личности, способной успешно осуществлять социальное взаимодействие с носителями иной культуры - коммуникацию. Однако выражение своих мыслей представляется для многих достаточно трудным процессом. Большинство учеников, которые вступают в общение на иностранном языке, испытывают трудности - коммуникативные барьеры, связанные с преодолением многих проблем: ожидание неудач, повышенную тревожность, скованность, боязнь ошибок, низкий словарный запас. В данной статье рассматривается специфика преодоления коммуникативных барьеров при обучении иноязычному говорению.


One of the tasks of modern teaching of a foreign language within the framework of the communicative approach is the formation of a secondary linguistic personality capable of successfully carrying out social interaction with carriers of a different culture - communication. However, expressing their thoughts seems to be a rather difficult process for many. Most students who enter into communication in a foreign language experience some difficulties - communication barriers associated with overcoming many problems: anticipation of failure, increased anxiety, stiffness, fear of mistakes, low vocabulary. This article examines the specifics of overcoming communication barriers in teaching foreign language speaking.


在交际法框架内现代教学外语的任务之一是形成第二语言人格,这种人格能够成功地与不同文化的载体进行社交互动 - 交流。但是,表达自己的想法对于许多人来说似乎是一个相当困难的过程。大多数使用外语进行交流的学生会遇到困难-与克服许多问题相关的交流障碍:对失败的期望,焦虑的增加,僵硬,对错误的恐惧,低词汇量。本文探讨了在教授外语时克服沟通障碍的细节。