Специфика преодоления коммуникативного барьера при обучении иноязычному говорению на китайском языке Specificity of overcoming the communicative barrier when teaching foreign language speaking in
Одной из задач современного обучения иностранному языку в рамках коммуникативного подхода является формирование вторичной языковой личности, способной успешно осуществлять социальное взаимодействие с носителями иной культуры - коммуникацию. Однако выражение своих мыслей представляется для многих достаточно трудным процессом. Большинство учеников, которые вступают в общение на иностранном языке, испытывают трудности - коммуникативные барьеры, связанные с преодолением многих проблем: ожидание неудач, повышенную тревожность, скованность, боязнь ошибок, низкий словарный запас. В данной статье рассматривается специфика преодоления коммуникативных барьеров при обучении иноязычному говорению.
One of the tasks of modern teaching of a foreign language within the framework of the communicative approach is the formation of a secondary linguistic personality capable of successfully carrying out social interaction with carriers of a different culture - communication. However, expressing their thoughts seems to be a rather difficult process for many. Most students who enter into communication in a foreign language experience some difficulties - communication barriers associated with overcoming many problems: anticipation of failure, increased anxiety, stiffness, fear of mistakes, low vocabulary. This article examines the specifics of overcoming communication barriers in teaching foreign language speaking.