Развитие критического мышления учащихся при обучении монологической речи на китайском языке на старшем этапе Development of critical thinking of students when teaching monologue speech in Chinese a
За последние годы значительно возрос интерес к китайскому языку как средству общения. В современной методике преподавания иностранного языка существует проблема отработки и формирования определенных навыков, в частности навыков монологической речи. Именно поэтому преподаватели и методисты ищут эффективные и приемлемые способы формирования навыков монологической речи. В данной статье автор рассматривает использование приёмов критического мышления при обучении монологической речи на китайском языке на старшем этапе.
In recent years, interest in the Chinese language as a means of communication has grown significantly. In the modern methodology of teaching a foreign language, there is a problem of working out and forming certain skills, in particular the skills of monologue speech. That is why teachers and methodologists are looking for effective and acceptable ways to develop monologue skills. In this article, the author examines the use of critical thinking techniques in teaching monologue speech in Chinese at the senior stage.