Методические рекомендации для учителей, подготовленные на основе анализа типичных ошибок участников ЕГЭ 2019 года по иностранным языкам / Methodological Recommendations for Teachers Based on the...
Приведена краткая характеристика КИМ ЕГЭ по иностранным языкам в 2019 г., представлены основные результаты выполнения экзаменационной работы по английскому, французскому, немецкому, испанскому и китайскому языкам; проанализированы результаты выполнения заданий по английскому языку выпускниками с разным уровнем иноязычной коммуникативной компетенции; приведены рекомендации по совершенствованию методики преподавания английского языка и ответы на типичные вопросы учителей об особенностях выполнения заданий ЕГЭ.
Methodological recommendations for teachers based on the analysis of typical mistakes of the participants of the 2019 USE in foreign language The article describes the characteristics of the USE in FL in 2019, demonstrates the main results in the English, German, French and Spanish languages and analyses the achievements and problems of the candidates with different communicative abilities in English. The authors give recommendations for improving the English language teaching methodology and answer the typical teachers’ questions about doing specific examination tasks.