Взаимное влияние педагогических идей конфуцианства, даосизма, моизма и легизма в VI - III в. до н. э. / The interplay between pedagogical concepts of Confucianism, Taoism, moism and Legism in VI-III c
Ранний этап конфуцианства приходится на один из самых интересных периодов становления и расцвета китайской философии, когда все философские школы, с одной стороны, самоопределялись через свое отношение к конфуцианству и ортодоксальному именно конфуцианскому знанию, выделяя его стрежневую роль, а с другой - значительно его обогатили и помогли эволюционировать в глубокое, многоуровневое философско-педагогическое учение, ставшее институциональной основой китайской цивилизации на века вплоть до наших дней.
The early period of Confucianism was one of the most interesting periods in the formation and development of Chinese philosophy. On the one hand, all the philosophical schools at that time determined themselves by their attitudes towards Confucianism and orthodox Confucianism, and on the other hand, greatly enriched it It helps to evolve into a deep and multi-level teaching of philosophy and pedagogy, which has become the institutional basis of Chinese civilization for hundreds of years.