Эволюция учебно-методических изданий по китайскому языку Evolution of educational-methodical publications in the Chinese language
В статье освещены этапы создания школьной учебной литературы по китайскому языку в России и выделены некоторые проблемы, связанные с преподаванием китайского языка в российских школах в начале XXI века. Подчеркивается роль современных и соответствующих стандартам РФ, содержательно наполненных коммуникативных линий учебных пособий, которые позволят учителям-практикам выстроить образовательный процесс по предмету «Китайский язык» в соответствии с новыми формальными требованиями и вызовами практической жизни.
The article highlights the stages of creating school educational literature on the Chinese language in Russia and highlights some of the problems associated with teaching Chinese in Russian schools at the beginning of the XXI century. The role of modern and corresponding to the standards of the Russian Federation, meaningfully filled communicative lines of textbooks, which will allow practicing teachers to build the educational process on the subject of "Chinese language" in accordance with the new formal requirements and challenges of practical life is accented.