К вопросу специфики национальных черт плакатного искусства в современной массовой культуре Китая / To the question of specifics of national lines art poster in modern mass culture of China
В статье структурируются основные теоретические сведения о дизайне рекламного плаката в Китае. Поднята проблема классификации плаката, как вида изобразительного искусства Китая. Рассмотрена специфика национальных черт, особенности композиции новогоднего благопожелательного плаката, выбор системы традиционных изобразительных средств, обозначены современные тенденции в развитии плакатного искусства как средства печатной рекламы. Рассмотрены направления в достижении выразительности, которыми пользуются художники-плакатисты, значимость и актуальность плаката в современном обществе, что подтверждают иллюстрации в тексте.
In the article the main theoretical data on design of the board in China are structured. The poster classification issue as a type of the fine arts of China is lifted. The specifics of national lines, features of composition of a New Year's wish of happiness of the poster, the choice of a system of traditional graphic means are considered, current trends in development of poster art as means of the print advertising are designated. The directions in achievement of expressiveness which designers, the importance and relevance of the poster in modern society use that confirm illustrations in the text are considered.